Opstart og forældresamarbejde

Overvejer I, om Haastrup Børnehave og Vuggestue er noget for jeres barn, er I altid velkommen til at kigge forbi eller ringe og få en aftale om et besøg.

Opstart i børnehaven eller vuggestuen

Hvis jeres barn har fået plads hos os, vil vi meget gerne have besøg af jer og jeres barn inden opstarten. Her aftaler vi nærmere om, hvordan opstarten skal være, særlige forhold, som vi skal være opmærksomme på og så videre.

Dialog

Vi vægter et godt og tæt forældresamarbejde, hvor den daglige kontakt med jer forældre prioriteres højt.Vi afholder forældresamtaler 3 måneder efter opstart og en førskolesamtale. Vi indkalder kun til samtale, hvis vi har en bekymring omkring det enkelte barn. I er selvfølgelig altid velkommen til at bede om en samtale, så finder vi tid til det.

Fællesskab og ejerskab

Vi vil gerne skabe de bedste udvikling betingelser for jeres børn, Derfor er vi, som privat Friskole, børnehave og vuggestue, dybt afhængige af jeres hjælp både i dagligdagen og til arrangementer.

Det kan være lidt pedelopgaver, sysler i køkkenet, en lille kage, klargørelse/oprydning efter et arrangement og forælder rengøring to gange om året. Vi har to arbejdsdage om året sammen med skolen.

Vi mødes til morgenmad, arbejder både inde og ude, spiser sammen og hygger os. Børnene synes, det er fantastisk at fortælle om, hvad de har været med til at udarbejde og fortæller stolt, hvad deres far eller mor har lavet. Forældre i Friskole, børnehave og vuggestue møder hinanden og nye relationer opstår.

Kommunkation, nyhedsbreve og Facebook

Vi udsender ugentlig fredagsbrev sammen med Friskolen, hvor vi fortæller om tiden der er gået, nye tiltag, kommende aktiviteter. Det er derfor vigtigt, at alle får læst nyhedsbrevet. Modtager I ikke Fredagsbrevet, skal I kontakte skoleleder Henrik Ørtved via mail på skole.leder@5662.dk

Vi har en lukket facebookgruppe ”Forældre og personale – Håstrup børnehave og vuggestue”. På gruppen vil der være opslag og fotos fra dagens aktivitet og div. informationer. Det er også på denne gruppe, vi skriver, hvis vi har brug for praktisk hjælp en dag.

Facebooksiden ”Håstrup Børnehave og Vuggestue” er offentlig og for alle der gerne vil følge med i vores hverdag og arrangementer.