SFO – Passeren

Skolens fritidsordning er en mulighed for børnene til at blive på skolen efter skoletid. Ordningen som kaldes "Passeren".

"Passeren" fungerer ud fra den hovedidé, at nu har børnene fri, og de skal derfor have mulighed for at lege frit og bruge tiden til det de har lyst til. Man kan sige, at den fungerer både efter en “støvsuger-model” og en “bål-model”.

Støvsugermodellen

Støvsugermodellen signalerer, at der er en voksen man kan henvende sig til, hvis man skal have hjælp, hvis man er ked af det osv.

Bålmodellen

Bålmodellen signalerer, at der er en voksen, der gerne vil planlægge og tilrettelægge aktiviteter for de børn, der har lyst til at deltage i dem. Men alt i alt et sted, hvor forældrene ved, at deres børn opholder sig efter skoletid i nogle trygge rammer.

Indmeldelse og udmeldelse

Følg linket herunder til de blanketter, som du skal bruge til henholdsvis at indmelde og udmelde dit barn

Find blanketter

Åbningstider

Hver morgen: 06:15 - 08:00 - I børnehaven, Elmevænget 7.
Mandag - Torsdag: Slut skoledag - 16:30
Fredag: 13:30 - 15:30

Passeren på skolen holder åbent normalt på alle skoledage. Da er åbningstiderne 13:15-16.30 man - onsdag, torsdag fra 14:30 -16:30 og fredag fra 13:30 til 15:30.

Morgenpasning: De børn, der er tilmeldt SFO-morgenpasning, møder ind i børnehaven Elmevænget 7 og bliver fulgt op i skolen af en voksen kl.8.

Feriepasning

For de børn der er tilmeldt SFO i skolen, tilbydes der feriepasning i alle skoleferier i børnehaven Elmevænget 7.

De børn, der ikke er tilmeldt ved seneste tilmeldingsdato forventer vi, ikke har brug for pasning. Tilmelding til feriepasning er bindende.

SFO er fra Bh.kl. til og med 4. kl.

Tidlig SFO – overgang fra børnehave til skole

Følg linket og læs alt om, hvordan vi arbejder med overgang fra børnehave til tidlig SFO og skole.

Tidlig SFO