Vuggestuen

Haastrup Vuggestue er en integreret del af en lille institution med plads til 10 vuggestuebørn, som har tæt hverdag med de øvrige 20 børnehavebørn.

Mandag kl. 6.15 - 16.30
Tirsdag   kl. 6.15 - 16.30
Onsdag  kl. 6.15 - 16.30
Torsdag kl. 6.15 - 16.30

Kontakt vugggestuen

Profil og kerneværdier

Musik, natur og bevægelse

Vores profil er musik, natur og bevægelse, hvor vores kerneværdier er tryghed, anerkendelse, relation, kommunikation og faglighed.

Se årsplaner og evalueringer

Pædagogisk profil

En tryg hverdag i naturskønne rammer

Haastrup Vuggestue ligger sammen med børnehaven midt i Haastrup by. Vores hus er opdelt i 2 åbne stuer med et køkken i midten. Ind til vuggestuen er en lille låge, som kan åbnes og lukkes efter behov. Dette så vi har mulighed for at skabe den ro, der er behov for i både børnehaven og vuggestuen. Børnene er del op i 3 grupper, Vuggestuegruppen, Boblerne og Børnehavegruppen.

Vi er ude hver dag

Vuggestuebørnene er ude hver dag, enten på legepladsen eller i Byparken, som er vores nærmeste nabo. Byparken rummer en lille sø, en bæk der løber gennem parken, bålhytte, sneglehøj, et skovstykke og shelter med bålplads. Vi bruger Byparken som et ekstra rum til udendørs aktiviteter, leg og gåture.

Masser af oplevelser med de større børn

Vuggestuen og børnehaven arbejder tæt sammen med Haastrup Friskole og vi benytter os tit af skolens gymnastiksal. Vi deltager også i morgen-gåtur, morgensang, fredagssang, teater, musikarrangementer, emneuger mm.

Vi har mulighed for at låne skolens bus, hvilket vi ofte benytter os af, til ture ud af huset, fx besøg på Trente Mølle, stranden, musik/teater på bibliotekerne i kommunen, Svanninge Bakker og meget mere.

Se priser

Årsplaner og evalueringer