Børnehaven

Haastrup børnehave er en lille institution med en tæt hverdag med vuggestuen. Børnehaven har plads til 20 børnehavebørn.

Mandag kl. 6.15 - 16.30
Tirsdag   kl. 6.15 - 16.30
Onsdag  kl. 6.15 - 16.30
Torsdag kl. 6.15 - 16.30
Fredag   kl. 6.15 - 15.30

Kontakt børnehaven

Om Haastrup Børnehave

Haastrup Børnehave ligger midt i Haastrup – en lille idyllisk landby midt sydfyns i bakkede landskab. Vores hus er opdelt i 2 åbne stuer med et køkken i midten, og børnene er del op i 3 grupper: Vuggestuegruppen, Boblerne og Børnehavegruppen.

Børnene er ude hver dag – enten på legepladsen eller i Byparken, som er vores nærmeste nabo og som vi bruger som et ekstra udendørsrum. Byparken rummer en lille sø, en bæk der løber gennem parken, bålhytte, sneglehøj, et skovstykke og shelter med bålplads.

Børnhavens kerneværdier og faglige profil

Vores profil er musik, natur og bevægelse, hvor vores kerneværdier er tryghed, anerkendelse, relation, kommunikation og faglighed.

Se årsplaner og evalueringer

Pædagogisk profil

En tæt hverdag med Haastrup Friskole

Vi arbejder tæt sammen med Haastrup Friskole og benytter os ofte af skolens gymnastiksal. Desuden deltager vi i en række fælles aktiviteter sammen med skolen:

• Morgen-gåtur
  • Morgensang
  • Fredagssang
  • Teater
  • Musikarrangementer
  • Emneuger og meget mere...

Udflugter, ture og ud-af-huset oplevelser med børnehaven

Vi har mulighed for at låne skolens bus, hvilket vi ofte benytter os af, til ture ud af huset, fx besøg på Trente Mølle, stranden, musik/teater på bibliotekerne i kommunen, Svanninge Bakker og meget mere.

Se priser

Årsplaner og evalueringer